lördag 24 maj 2008

Förlossningskraft

Det närmar sig...och rädslan för det okända börjar förvandlas till förväntan inför det nya.

Hittade en skiva i min samling. Förlossningskraft 2. En skiva där jag samlade kraftfulla låtar inför förlossningen av min son men som jag aldrig lyssnade på. Nu dök den alltså upp igen.......nr 2.... min andra förlossning....förlösandet av min idé....frigörandet av mitt inre... synkronisitet....igen...

Jag skruvade upp volymen så rutorna skallrade och dansade, dansade och dansade. Grät, skrattade och sjöng. Upp ur mig bubblade glädje, tacksamhet och lycka över att jag verkigen gör det jag gör. Att jag vågade. Och att jag inte gett upp.

Men jag kunde också känna en djup sorg över hur jag kan stänga mig inne. Stänga av mitt inre. Och förminska mig själv.

Åh, vad jag älskar Livet med alla dess vägar och möjligheter. Möten och insikter. Val och kval.

Mer LIV åt folket!

2 kommentarer:

Charliee sa...

Du kan verkligen uttrycka dig levande. Det beror nog på att du skriver med hjärtat, med känslan och för att det är sant.
Jag håller med dig: "Mera LIV åt folket!" :-)
/Charliee

Anne sa...

:) Vad roligt att du tycker det! :)

AouuuuuAouuuuAoooooouuuuuuu!