måndag 21 mars 2011

Tre år senare. Många ekorrhjulsvarv senare. Färre livslevande stunder senare.
Nu har jag bestämt mig för att återuppta mitt skrivande här på bloggen.

Under åren som gått har jag nämligen märkt att det krävs diciplin för mig att leva ett medvetet liv. Eftersom jag är väldigt odiciplinerad så vimsar jag lätt bort mig och hamnar slöande i TV-soffan istället för att göra det jag verkligen vill med ursäkten att "Jag är värd att koppla av eftersom det varit så mycket". Rent skitsnack och jag vet om det men har inte skärpan att ändra på det i stunden.

När jag ser tillbaka på året då jag skrev sist märker jag att skrivandet på bloggen hjälpte mig att vara uppkopplad mot mitt inre varje dag. När jag ser tillbaka förundras jag över hur närvarande jag var varje dag, även om jag inte alltid upplevde det själv då. Det är just så jag vill leva. Känna fullt ut i både motgångar och medvindar. Det är det som är ett sant liv för mig.

Idag är det min födelsedag och bloggens pånyttfödelsedag. Hipp hipp hurraaa för oss! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att se bloggen komma till liv igen! Intressant att jag just nu satt och gick igenom alla gamla länkar jag hade! Kul! /Åsa