söndag 2 mars 2008

Livet runt Stureplan

Stureplan är ljusår från min galax. Långt borta från min tillvaro. Och jag strävar ännu längre bort. Längre bort och närmare. Närmare livet. Det där andra livet. Under ytan.

Går det att leva i den här världen men ändå vara nära livet? Närvarande i livet? Det där livet långt borta från stämpelklocka, social kompetens och affärsmodeller? Det där livet som inte bryr sig om PPM, CV och CSI Miami? Hur gör man? Kan du berätta för mig hur man gör då?

Kan jag vara med på spelplanen men spela mitt eget spel? På mitt sätt. Med mina spelregler. Eller måste jag foga mig i ledet? Göra som alla andra. Passa in. Anpassa mig. Vara till lags. Duktig. Och framför allt social kompetent och flexibel. Är det antingen eller? Svart eller vitt?

Nej, jag vägrar tro det. Jag vägrar! Det är därför jag är på jakt. På jakt efter det sanna livet. De säger att det är en myt. Jag säger "Allt har ett ursprung".

Alla har ett ursprung. Och jag letar efter mitt.

Inga kommentarer: