fredag 19 september 2008

Att förvandla nej till ja

Idag sa jag nej trots försök till övertalning. I mjukhet och ärlighet stod jag på mig. "Tack, men nej tack!" Utan att känna mig fel och dum som inte tog emot erbjudandet.

Vilken känsla! Mitt nej kändes som ett stort JAAA. Till mig. Till mitt inre.

När jag började gå min sanna väg, göra val ur mitt inre, välja att starta eget för att mitt hjärta sa så inte för att det såg ut att vara en lönsam idé, då började jag bli till. Jag började förverkligas genom min respekt mot mitt inre och för vad jag vill med mitt liv. Utan förbehåll.

Det är som att det gör att jag börjar bli till. Den jag verkligen är. Jag börjar leva mitt liv mer och mer ur mitt inre utanför ekorrhjulet. Då blir inte ett nej utåt ett försvar för att skydda mig utan ett ord av respekt för mig och min väg.

Nej förvandlas till Ja.

2 kommentarer:

Charliee sa...

Huvudet på spiken! Där satt den.. Nej förvandlas till ett Ja.
Bra jobbat!
Kram/Charliee

Anne sa...

En omvälvande känsla! :D